There was an error in this gadget

WELCOME

Persahabatan Kita

Daisypath Friendship tickers

Followers

Wednesday, December 28, 2011

Coming So0n..

Kalau tgk tajuk ni mst korang pkr ap yg coming soon kan??? :) dh tinggal bp ari je lg nk hbskan thn ni.. Alhamdulillah.. sumernya berakhir dgn jayanya.. Matlamat thn ni adalah 2, 3 yg tercapai..(yg xtercapai mls nk kira.. heheheh..) tahun 2011 ni adalah thn yg TERBAIK! walaupon byk sgt kejutan dan dugaan yang aku hadapi..


TERBAIK!! mcm yg BOBOIBOY slalu sbut.. ak suka cter ni.. hehehheh.. hope thn 2012 yg akan dtg akan lebih baik dari tahun 2011 ni.. :)


2012! tahun akhir bergelar STUDENT.. manfaatkan masa sebaiknya.. byk cabaran nk kne hdpi thn dpn.. BE READY! huhuhu

Monday, December 26, 2011

Berjaya!


Alhamdulillah.. hati ni berbunga riang n rs nk share ngan sumer yg baca blog ni.. (ad ke yg bc ni.. hehhehe) rasa gembira sangat bler ap yg kter cb mendptkan hsl n dapat membuktikan sesuatu yg btul kan?? mst korg sumer msh blur2 kan ap yg nk d sampaikan ni.. :)


heheheh.. bukan nk crita spl dpt bunga ke ap yer.. sekadar hiasan je ni.. huhuhuhu.. meh nk story sket ap yg membuatkan atiku berbunga riang..

Tanggal 24/12/11 ari 2 ttbe je xsdap bdn n mula DEMAM.. badan mmg gler xlarat la.. standard kalau DEMAM mmg mcmni slalu.. kalau sp yg knal mmg phm sgt la.. tp bler dh dmm ni xnk mkn UBAT lak.. heheheh.. so tmer ni la rs nk mencuba untuk MEMBUKTIKAN keberkesanan produk FC BIO-SANITARY PAD 2.. trus amik beberapa keping tampal kat dahi, belakang n kaki.. SEBAB ms demam ni lenguh 1 bdn.. hhuhu.. first time rs mcm ni...

Alhamdulillah.. bler bgn je rs lega sgt2.. :) Oppss! jap sblm 2 meh nk crita mcmner pnglmn tmer pki benda alah ni.. ms pki kat tmpt yg skt 2.. rs seperti ditarik2 kat tmpl yg skt 2.. yela wat dr HERBA kan, ad MINT lak 2.. rs sejuk jew.. BEST 2! kalau nk pakai benda ni bp lama pon xap.. Tapi INGAT sumer ni atas keizinan ALLAH ye.. (sembuh dari penyakit 2 la).. :)

p/s: ini adalah kisah benar, pengalaman saya sendiri ok?? :)

Saturday, December 24, 2011

Masalah Keputihan Pada Wanita

AsSalam.. hari ni nk share mslh yg sering melanda kaum wanita iaitu masalah keputihan.. jom kte tgk pengisian ini.. :)

Masalah keputihan adalah masalah yang sejak lama menjadi persoalan bagi kaum wanita. Tidak banyak wanita yang tahu apa itu keputihan dan terkadang menganggap enteng persoalan keputihan ini. Padahal keputihan tidak bisa dianggap enteng, karena akibat dari keputihan ini bisa sangat fatal bila lambat ditangani.

Keputihan atau Fluor Albus merupakan suatu kondisi dimana cairan yang berlebihan keluar dari vagina. Keputihan dapat dibagi menjadi 2 bagian yaitu keputihan normal (fisiologis) dan keputihan abnormal (patologis). Keputihan yang bukan merupakan penyakit (fisiologis) dapat saja terjadi pada setiap perempuan. Biasanya cairan yang keluar cair, tidak berwarna, tidak berbau dan tidak gatal. Cairan keputihan ini jumlahnya bisa sedikit atau cukup banyak, terjadi sebelum dan sesudah menstruasi, pada saat terangsang secara seksual atau ketika sedang stress.

Namun jika cairan yang keluar dari vagina sudah tidak bening, berwarna putih kekuningan, keabuan sampai kehijauan, kental, berbau seperti telur busuk atau hanyir, gatal dan jumlahnya lebih banyak, besar kemungkinan keputihan tersebut sudah tidak normal. Beberapa penyebab keputihan yang tidak normal disebabkan oleh infeksi biasanya disertai dengan rasa gatal di dalam vagina dan di sekitar bibir vagina bagian luar. Yang sering menimbulkan keputihan ini antara lain bakteri, virus, jamur atau juga parasit. Jika tidak segera ditangani infeksi ini dapat menjalar dan menimbulkan peradangan ke saluran kencing, sehingga menimbulkan rasa pedih saat si penderita buang air kecil.

PUNCA

Penyebab keputihan wanita adalah kerana jangkitan kulat candida dan bakteria yang berlebihan. Faktor pemakanan antara punca yang menyebabkan kulat berlebihan pada vagina anda.

Pengambilan makanan yang manis (tinggi kandungan gula) boleh menyebabkan keputihan. Contohnya macam kuih donut dan gula-gula getah. Jadi, anda perlulah mengurangkan pengambilan makanan yang manis-manis lepas ini. Itupun jika anda serius untuk mencegah keputihan. Selain itu, ada beberapa jenis buah-buahan yang menyumbang kepada keputihan. Iaitu nanas, sengkuang dan timun. Ini bukan bermakna anda tak boleh makan langsung. Cuma kurangkan kadar pengambilannya. Ataupun satu lagi cara, anda makanlah nanas dan buah-buahan lain 30 minit sebelum makan nasi. Sama ada waktu tengahari mahupun malam. Itu saja.


nyum2.. sedapnya.. :)



Keputihan dapat dicegah dengan cara :

# Menjaga kebersihan dan membersihkan vagina dengan air bersih yang mengalir dengan cara
mengusap dari depan ke belakang.
# Menggunakan penggunaan sabun antiseptik karena dapat menggangu keseimbangan pH vagina.
# Mengganti pembalut tepat waktu minimal 3 kali sehari.
# Memilih pakaian dalam yang tepat, memakai celana yang yang tidak ketat dan menyerap keringat.
# Pastikan bahagian dalam celah peha anda dibersihkan dengan sempurna. Jika tidak, warna kulit
bahagian dalam akan bertambah gelap.
# Penggunaan tuala wanita dan pantiliner boleh mengundang kehadiran kulat. Jadi, pastikan
anda
sentiasa menjaga kebersihan alat sulit memasing.
# Elakkan memakai seluar dalam yang terlalu ketat serta diperbuat daripada kain nilon.
# Kurangkan kekerapan pengambilan ubat antibiotik.
# Jika boleh, hindari pengambilan pil perancang keluarga.

Friday, December 23, 2011

Jealous..

Huahuahua.. Cuti sedang mencemburui diriku ini.. huhuhuhu.. xlama lg nk stat blik klas.. PRAKTIKUM lg.. huhuhu.. neves ni jd SUPER SENIOR.. rs terlalu tua.. mana x tua nya.. dkt 5 thn kot kat penang.. Penang pon dh meluat tgk.. hahhah.. ye kew??

thn ni kne manfaatkan sebaiknya.. ye la kan.. ntah bler nk jmpa kwn2 lagi.. huhuhu.. sedih..


p/s: t ktorg update kalau ad pakej yang terbaru ditawarkan yer.. :)

Thursday, December 22, 2011

Herba Vs FC Bio-Sanitary Pad..

Selamat Pagi semua! post kali ni nak story sket mengenai senggugut n herba.. eh, jap.. nape tajuk mcm lain kan?? ok! mcm ni pad FC Bio-Sanitary pad 2 diperbuat daripada herba.. hehehhe.. kalo nk tau psl ni bley tgk entri ini.. skg berbalik pada topik mengenai senggugut atau lebih dikenali dengan PERIOD PAIN..

Senggugut

Senggugut atau "period pain" kerapkali dialami oleh wanita ketika kedatangan haid . Peringkat ringan senggugut biasanya akan mendatangkan gejala seperti sakit perut yang tidak melampau dan kitar daid yang tidak menentu.Senggugut yang dialami dizaman remaja atau sebelum berkahwin kadangkala boleh hilang selepas berkahwin namun sesetengah kes ia boleh kekak dan menjadi lebih serius.

Senggugut yang lebih serius pula akan berlarutan hingga mendatangkan masalah lain seperti kemandulan. Apakah yang menyebabkan senggugut berlaku?Pengeluaran sejenis bahan - prostoglandin secara berlebihan akan menyebabkan kesakitan yang dirasai ketika senggugt.Otot rahim akan mengecut (contraction) dengan lebih cepat.Apakah pula yang menyebabkan pengeluaran bahan kimia ini?

sesetengah penyakit pada sistem reproduksi juga boleh menyebabkan senggugut antaranya seperti jangkitan kuman,ketumbuhan pada salur peranakan dan rahim yang dinamakan fibroid.Pengeluaran hormon yang tidak seimbang juga boleh menyebabkan dinding rahim menebal dan mendatangkan penyakit lain yang dinamakan endometriosis yang boleh menyebabkan kemandulan.Kitar haid yang tidak teratur disebabkan oleh terlalu kurus atau terlalu gemuk juga boleh mendatangkan senggugut.

Amalan tradisi turun temurun yang diamalkan oleh nenek moyang kita untuk mengurangkan kesakitan dan juga merwat senggugut masih boleh diamalkan hingga sekarang. Sesetengah individu merasa leih selesa menggunakan produk herba atau tumbuhan herba untuk menangani masalah ini.

BAGAIMANA HERBA BOLEH MEMBANTU PESAKIT SENGGUGUT?

Teh pahit tanpa gula dikatakan dapat meringankan masalah senggugut.Teh ini diminum segelas ketika sakit senggugut memuncak. Jangan tambah gula kerana ini akan menghilangkan kesannya.Buah petola yang biasa ditanam dikampung-kampung khabarnya dapat mengurangkan kesakitan senggugut. Ia dapat diamalkan dengan mudan sekali kerana kita cuma perlu memakan sebarang masakan dari petola ini selama seminggu sebelum kedatangan haid. Ada pula yang mengamalkan pengambilan kunyit, asam jawa dan gula merah yang direbus.Segelas rebusan ini diminum selepas makan tengahari dan segelas lagi selepas makan malam seminggu sebelum kedatangan haid.Kucai mentah yang selalunya dijadikan sayur juga boleh membantu, caranya jus kucai diminum 3 kali sehari semasa kedatangan haid.

Selain daripada itu daun kemunting cina yang biasa tumbuh liar dikawasan semak dan tanah perkuburan juga boleh digunakan untuk mengurangkan sakit ketika senggugut menyerang.Tumbuhan ini yang dikenali juga dengan nama rumput jalang, rumput sundal tapak dara dan ros pantai selalunya boleh dijumpai dalam 2 warna, ungu dan putih. untuk tujuan mengubat senggugut pilih pokok yang berbunga putih.Caranya ialah dengan merendam sehelai daunnya yang tua kedalam secawan air panas. Air ini ditapis dan diminum sekali sehari ketika senggugut.Daun mas cotek atau secotek emas yang tua juga boleh digunakan mengikut kaedah yang sama. Bezanya ia diminum dua kali sehari.Pucuk rambutan yang direbus dan dijadikan ulam boleh dijadikan ubat untuk senggugut.

Daun ati-ati atau bangun-bangun atau dikenali juga sebagai pokok nilam yang banyak ditanam disekeliling rumah juga boleh membantu merawat senggugut . Kaedahnya daun ati-ati ditumbuk lumat dan ditambah air, Tapis dan minum patinya selama 3 hari sebelum sarapan.Madu memang banyak khasiat dan kegunaannya. Madu yang dicampur bersama 2 sudu teh jintan hitam yang ditumbuk lumat dicairkan ke dalam segelas air panas diminum setiap kali sebelum sarapan. Amalan ini perlu dihentikan ketika kedatangan haid.Daun dedap yang biasa digunakan sebagai ulam juga boleh digunakan bersama 7 biji lada sulah,seulas bawang putih dan digaul bersama cuka nipah.Campuran berupa pes ini ditampal pada bahagian ari-ari ketika kedatangan haid.

Halia ialah herba yang paling mudah ditemui. Halia juga berkhasiat untuk mengurangkan kesakitan senggugut. 5 cawan air direbud bersama 20 g halia,10g kayu puti, 10 g jintan manis ,10 g kulit kayu manis sehingga surut menjadi satu cawan.Campuran ini diminum sekali sehari ketika sakit.Secekak pucuk senduduk dan kunyit yang dikisar bersama direbus dengan 3 cawan air dan biarkan air rebusan surut hingga tinggal satu cawan.Air ini ditapis dan diminum ketika senggugut menyerang..

Kini.. zaman semakin maju.. seiring dengan itu pelbagai produk dikeluarkan bagi mengatasi masalah ini.. antaranya ialah FC BIO-SANITARY PAD.. Anda pasti menyukainya.. :)


p/s: selamat mencuba! :)

Wednesday, December 21, 2011

Testing.. :)

AsSalam.. seperti yang dijanjikan ari ni nk bgtau psl PENGALAMAN mak saya sendiri yang menggunakan FC Bio-Sanitary Pad (Pantiliner) sebab sakit belakang.. Alhamdulillah.. berkesan.. Mak suka!! (Post sebelum ni pernah bgtaukan kegunaan lain pad ni).. Sebelum ni pon adk yg selalu sakit kepala GUNA pad ni dengan cara menampal di tempat yang sakit.. Alhamdulillah berkesan.. Anda bila lagi?? Mari mencuba.. :) Mari saya tunjukkan cr nak memakainya..



Keadaan pad yang telah dibuka.. Kemudian.. renjiskan sedikit air di atas permukaan pad 2.. Kalau rasa pad 2 besar, bley juga guna pantiliner yer.. :0


tampal macam ni yer.. ni gambar amik dr GOOGLE untuk memudahkan pemahaman anda.. kalau ad gamabr sendiri t saya upload ok?? :)


untuk kegunaan lain.. :)

Tuesday, December 20, 2011

Corat-coret Kehidupan..

AsSalam.. post kali ni nk ngarut g.. heheheh.. Bler smpi tghari je pnat nk pkr nk msk ap kan?? almaklumlah cuti2 ni mmg kne jd tkg masak even xpro.. hahahah.. menu ari ni nak masak LABU.. td la tau.. skg ni dh siap masak dah.. :)

Ml2 nk buang kulit LABu 2 pnyer la ssh.. hahhaha meh nk tnjk ap yg berlaku spnjg nk msk td.. Check it out!! Picture can describe more than word.. (pnat nk cter pnjg2) :)



ni la LABU 2.. lp lak nk snap pic sblm dikupas sdkt kulitnya.. hehehhe.. Nmpk mcm sng tp.. Adeh..


nmpk x 2.. yg tu la plg susah nk dibuang.. heheheh


slps dibuang..


pndngn sisi.. Macam amik subjek LUKISAN KEJURUTERAAN lak kan, nk kne tau pndgn sisi mcmner..



Dibelah 2.. :)


siap dipotong.. :)


Tada! ni la labu masak lemak.. heheheh.. :)

p/s: jmpa lg dlm post akan dtg.. nk post psl pnglmn tampal FC Bio-Sanitary pad kat blkg bdn.. tata.. :)

Sunday, December 18, 2011

Blurr

Something happens 2 this blog.. in progress to make it clear.. sorry.. will update this blog soon.. mood: blur *_______________*

Saturday, December 17, 2011

Tawaran Terhebat..

AsSalam.. hari ni kami muncul lg ngan post yg terkini.. :) cewah.. bajet mcm rmi yg bc je kan??? hahahah.. eh, xley cter pnjg2, t org kata membebel mcm mak nenek lak kan.. tapi bab mengarut dh jd mcm hobi la plak.. hahahahah.. kalo xngarut kat page ni nak ngarut ngan sape g cuti2 ni kan?? heheheh.. :) k la, jom terjah apkah pakej yang ditawarkan oleh kami ye.. oh ye.. pakej ni ALWAYS AVAILABLE..


PAKEJ 1




Kuantiti: 1 bundle pantiliners (20 pek)
1 bundle pad day use (20 pek)
1 bundle pad night use (16 pek)

p/s: Berminat?? Anda bolehlah berkongsi dengan rakan lain sekiranya anda berminat dengan tawaran
yang diberikan.. Anda boleh membuat pembelian secara campur. Contohnya,

2 bundle pantiliners + 1 bundle pad day use

HARGA ASAL : RM 612
HARGA YANG DITAWARKAN : RM 375



PAKEJ 2




Kuantiti: 6 pek pantiliners
6 pek pad day use
6 pek pad night use


HARGA ASAL : RM 198
HARGA YANG DITAWARKAN : RM 178

p/s: Berminat?? Anda bolehlah berkongsi dengan rakan lain sekiranya anda berminat dengan tawaran
yang diberikan..

Tuesday, December 13, 2011

Sukar..




" You never know how it feels until it happens to you.. "





Sukar untuk membuat pilihan??? kdg2 tu plhan sbnrnya xla sesukar yg dijangkakan tapi kita yg menyukarkan keadaan kan?? Kita adakalanya terllau takut untuk menerima sesuatu yang baru kerana PENGALAMAN lama telah mengajar kita erti sebuah kelukaan.. hehehe.. dah macam orang putus cinta lak kan?? hahhahah..







Monday, December 12, 2011

checkmate!!

" In life, unlike chess, the game continues after.. "







Pernah main chess x?? best gak main chess ni tp SANGAT2 menguji minda kot nak main ni.. tp kalau dh expert 2 lain la cter kan.. "CHECKMATE" dlm main chess ni menunjukkan kekalahan dalam tangan kita.. hahahah.. xpe2 dalam permainan ni, kalah n menang 2 adat la kan.. kalau semua nk menang sape lak nk kalah kan?? TAPI kalau nk sangat menang, main la sorang2 xpon main ngan anak patung ke bdk2 kew.. konfom menang.. heheheh..


“Sometimes the questions are complicated and the answers are simple.”
― Dr. Seuss



CHECKMATE!! yang nk diceritakan ini bukanlah situasi yang terjadi dalam main chess tapi situasi dalam kehidupan kita seharian.. Xcaya??? kadang2 dalam hidup ni kita akan hadapi situasi yg mana kita "stuck" n xtau nak amik jln yg mana dah.. kita hanya mampu berdiri n xtau jln yg nk plh dah.. sbb kita xnmpak ap2 jalan lagi selain menyerah kalah.. Tp kita haruslah bangkit untuk teruskan hidup selepas hadapi kekalahan 2.. sbb org yang BERJAYA bukanlah orang yang xpernah KALAH tetapi MEREKA ialah individu yang bangkit selepas hadapi KEKALAHAN.. :)

Saturday, December 10, 2011

TINDAK BALAS PENGGUNAAN FC BIO SANITARY PAD


AsSalam.. post kali ni kami akan berkongsi mengenai TINDAK BALAS PENGGUNAAN FC BIO SANITARY PAD :

PENTING!



TINDAK BALAS : Gatal dan panas
SEBAB : Bila terkena infeksi jamur dan bakteria, pakai pantiliner terus menerus dan diganti setiap 3 – 4 jam sekali

TINDAK BALAS : Haid berhenti
SEBAB : System peredaran darah tidak baik


TINDAK BALAS : Pening dan sakit kepala
SEBAB : Panas dari dalam badan. Ramuan herbal di dalam pembalut dapat mengeluarkan panas dalam badan dengan cepat


TINDAK BALAS : Jerawat
SEBAB : Ramuan herbal dalam pembalut bisa menyingkirkan toksin dalam badan. Proses penyingkiran/pembuangan toksin melalui kulit akan menyebabkan pembentukan jerawat


TINDAK BALAS : Sakit perut
SEBAB : Ramuan herbal di dalam pembalut membantu mengetatkan rahim


TINDAK BALAS : Masa haid tidak teratur dan aliran darah haid tidak lancar
SEBAB : Tindak balas biasa dalam proses pemulihan


TINDAK BALAS : Merah merah pada kulit seperti jerawat
SEBAB : Badan bertoksin. Proses pembuangan toksin oleh ramuan herbal dalam pembalut akan menyebabkan keluar merah-merah pada kulit


TINDAK BALAS : Sakit tulang belakang
SEBAB : Tindak balas pemulihan sementara daripada salah satu ramuan yang dinamakan Kuai Mu You


SOAL JAWAB


1) Selesakah FC Bio Sanitary Pad digunakan?
Ya. FC Bio Sanitary Pad memang selesa digunakan. Ia dibuat dengan menggunakan 17 jenis ramuan herbal alami dengan menggunakan bio teknologi


2) Bolehkah wanita hamil menggunakan FC Bio Sanitary Pad?
Keadaan setiap wanita hamil berbeda, sehingga tidak disarankan menggunakan FC Bio Sanitary Pad


3) Haid saya baru berakhir, tetapi kenapa cairan merah masih keluar setelah menggunakan FC Bio Sanitary Pad?
FC Bio Sanitary Pad membantu mengeluarkan darah haid yamg tertinggal dalam rahim. Ini adalah fenomena yang sihat.


4) Mengapa saya harus tetap menggunakan FC Bio Sanitary Pad walaupun saya tidak merasakan tindak balas?
Mereka yang sehat memang tidak merasakan tindak balas dalam proses pemulihan. FC Bio Sanitary Pad adalah pembalut wanita yang berkualitas yang mengandung herbal dan antiseptic alami, bebas dari bahan-bahan kimia berbahaya seperti klorin, fluoresen. Bermanfaat bagi penggunaan jangka panjang karena dapat mencegah timbulnya penyakit-penyakit pada rahim dan vagina, seperti tumor, kanser rahim, kista, myom, endometriosis, dll.


5) Apakah kelebihan FC Bio Sanitary Pad kepada mereka yang bermasalah senggugut?
Bagi mereka yang bermasalah senggugut, dianjurkan menggunakan FC Pantiliner selama 24 jam dan diganti setiap 6 jam sekali. Segala masalah senggugut akan hilang setelah 11 bulan. Akan tetapi, setiap wanita mempunyai tingkat kesehatan dan masalah senggugut yang berbeda, jadi lama pemulihan setiap individu berlainan.


Friday, December 9, 2011

Segalanya Topup.. :)



PROMOSI SUPERB! | 9/12- 31/12 ]

♛ Sudah berapa lama anda TOPUP ?
# Sudah berapa banyak yg anda dapat hasil dari anda TOPUP ?
# Dapat ke UNTUNG ? Sudah berapa banyak yg anda dh habiskan semata2 utk TOPUP ?



Manusia BIASA

✘ Dari mula guna HP smpai skrg, pemikiran mreka, bila nk TOPUP je, pergi kedai ibarat "DAH BIASA DISUAP". 98% drpada rakyat Malaysia adalah mcm ni.

Manusia LUAR BIASA/HEBAT

✔ Dari mula guna HP, mereka sentiasa berusaha, utk mnjimatkn penggunaan, menjadikan BEBAN kpd KEUNTUNGAN berganda pada mereka. Hanya 2% dripada rakyat Malaysia adalah macam ni.

Masih x percaya lagi ? REALITI, lihat la masyarakat skrg, berapa ramai yg KAYA/SENANG ? dan berapa ramai yg MISKIN ?

RENUNGKAN.Sesungguhnya ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga mereka sendiri mengubah nasib mereka. QS Ar-Ra'd:11


9 daripada 10, keuntungan datangnya daripada PERNIAGAAN.



Pemikiran NEGATIF manusia:- Dengar je agen prepaid, pemikiran msti terus ke:-

✘ Ni msti kna jual TOPUP .
✘ Modal tinggi nk mula bisnes TOPUP .
✘ Nk kne tkar no. baru lagi kalau buat bisnes TOPUP .

Sekiranya anda fikir begitu, maka SALAH sama sekali !

Utk pngetahuan anda,

✔ Topup boleh dgunakn utk diri sendiri, keluarga atau kenalan terdekat jika anda tidak berminat
utk berniaga .
✔ Modal rendah, pakej pendaftaran cuma RM30 je . Min tmbah modal RM 30 . X smpai pun RM 50 .
✔ Xperlu tkar no. baru, anda boleh gunakan no. prepaid yg sdia ada utk digunakan.
✔ Minat utk buat bisnes ? Lagi bagus, modal permulaan bisnes yg rendah, risiko kerugian hampir
zero, keuntungan berganda, pelanggan ada dimana2 sahaja dan yg penting ia bisnes yg JELAS
dan NYATA !


Cuba fikir secara POSITIF dan RASIONAL:-

✔ Berapa LAMA anda dah guna TOPUP ?
✔ Berapa BANYAK anda dah rugi beli TOPUP ?
✔ Berapa BANYAK anda dah bazirkan masa anda beli TOPUP ?
✔ Kalau dulu topup, mesti pegi kedai, padahal tokey kedai topup guna HP je ? X terfikir ke anda
dtg dari rumah, pdahal topup guna HP je ?
✔ Xkan SELAMAnya anda hendak beli TOPUP ?

BAYANGKAN, sekiranya,, Anda terdesak nk guna topup pada waktu kecemasan/malam, menghabiskan MASA, MINYAK kenderaan anda semata2 nk pegi kedai beli TOPUP. Last2 bila sampai kt kedai, kedai pula tutup, terpaksa cari kedai lain. Sampai je kt kedai lain, anda topup RM 5, tpi kena caj RM 5.50 padahal topup dpat RM 5 je ?? - Berapa bnyak MASA, WANG dan MINYAK kenderaan yg anda bazirkan semata2 nk topup RM 5 ??

♛ [ PROMOSI SUPERB ! | 9/12 - 31/12 ] ♛ Manager : RM 30, Assistant Manager : RM 20 [ **LEADER kawasan diPERLUKAN** ] **Setiap AHLI BARU akan diberi guideline step-by-step tentang bgaimna hendak mulakn bisnes prepaid ini. Perlukan detail lebih lanjut?? Sila hubungi kami melalui:-

* NADHRAH- 0195500450 @ BAHIRAH- 0176862604 dengan kadar segera.. :)

Monday, December 5, 2011

Untuk mu..

As Salam.. sihat x hari ni?? moge sihat la kan.. :) post kali ni nk crita sket kegunaan pad avail night use (Merah) and day use (biru).. jom kita terjah sambil ambil maklumat yang patut..


pad avail DAY USE..

~ Diperkaya dengan gel untuk penyerapan bendalir yang lebih kuat dan penyimpanan.
~ Rekaan unik bagi mengelakkan kebocoran tepi lekok panjang, untuk pencegahan yang lebih
efektif, selamat dan dipercayai.
~ Dapat merawat masalah buasir, angin pasang lelaki.
~ Sebagai antiseptik - menyembuhkan luka bersalin.
~ Menguatkan peranakan dan mengecutkan rahim.
~ Menghindar dari meroyan atau bentan.





pad avail NIGHT USE..

~ Amat sesuai untuk ibu yang baru melahirkan anak kerana kandungan herba mampu memulihkan sistem peranakan & mencuci darah beku yang terdapat di dalam peranakan.
~ Pengawalan punggung yang lebih panjang dan luas, rekaan unik berbentuk kapas bahagian belakang dan tepi bagi pencegahan kebocoran lekuk panjang untuk pencegahan kebocoran yang efektif serta penyediaan secukupnya alas tutup, selamat dan dipercayai.

Kegunaan Lain

~ Untuk aliran banyak, gunakan pad bungkusan merah kerana ia panjang 35cm.
~ Daya serapan tinggi dan lapisan tahan tembus.
~ Dapat merawat masalah buasir dan angin pasang lelaki.
~ Sebagai antiseptik - menyembuhkan luka bersalin.
~ Menguatkan dan mengecutkan rahim.Menghindar dari meroyan atau bentan.

Saturday, December 3, 2011

Peneman Setia Tudung.. hehehe


As Salam.. berjumpa lg kita dlm post terbaru sempena bulan disember ni ha.. huhuhuhu.. kalo tgk kat tjk post 2 kan, "Peneman Setai Tudung" sape tau apakah ia?? macam2 jwpn ley bg ni.. ok.. jom intai apakah yg dimaksudkan itu?? huhuhu.. suspen x?? :)



brooch terkini.. anda boleh menghubungi kami sekiranya anda berminat.. harga ley nego lg.. lg byk beli, lagi murah.. :)



hubungi kami untuk membuat tempahan.. lagi byk, lagi murah yer.. :)



berminat??? hubungi kami dengan segera.. lg byk, lagi murah.. kalau beli borong @ dlm kuantiti yg banyak, harga ley deal semula.. :)

Friday, December 2, 2011

December.. :)

Dear December,

i hope everything will be fine soon.. sometimes.. a single thing make me give up.. but no matter what happens Allah always with me.. InsyaAllah.. :) Remember, u never know how strong u are until being strong is the only choice u have.. There are things that we don't want 2 happen but have 2 accept, things we don't want 2 know but have 2 learn and people we can't live without but have 2 let it go..

Dear December,

Please be nice 2 me.. just make me believe this month will be more better than last month forever.. Never look back.. take a step and make a move..



seindah pelangi.. hadirmu sesudah hujan panas.. :)

Sunday, November 27, 2011

Sebuah Impian, Sejuta Harapan..

" Ya Allah.. permudahkanlah segala urusan kami.. tabahkanlah hati kami dalam menjalani segala ujian yang Engkau berikan.. Murahkanlah rezeki kami.. Semoga setiap apa yang kami lakukan dan usahakan mendapat keredhaan dari Mu.. Amin.. "



ni lesen jualan langsung AVAIL..



jom kte tengok testimoni pengguna Produk Avail yer?? Klik Disini..

Saturday, November 26, 2011

Muharram


MUHARAM adalah bulan pertama dalam tahun Islam (Hijrah). Sebelum Rasulullah berhijrah dari Makkah ke Yathrib, kiraan bulan dibuat mengikut tahun Masihi. Hijrah Rasulullah memberi kesan besar kepada Islam sama ada dari sudut dakwah Rasulullah, ukhuwwah dan syiar Islam itu sendiri.

Pada asasnya, Muharam membawa maksud ‘diharamkan’ atau ‘dipantang’, iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Makkah (Al Baqarah: 91). Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan berkenaan.

Peristiwa-peristiwa penting:

1 Muharam – Khalifah Umar Al-Khattab mula membuat penetapan kiraan bulan dalam Hijrah.
10 Muharam – Dinamakan juga hari ‘Asyura’. Pada hari itu banyak terjadi peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi perjuangan yang gigih dan tabah bagi menegakkan keadilah dan kebenaran.

Pada 10 Muharam juga telah berlaku:

# Nabi Adam bertaubat kepada Allah.
# Nabi Idris diangkat oleh Allah ke langit.
# Nabi Nuh diselamatkan Allah keluar dari perahunya sesudah bumi ditenggelamkan selama enam
bulan.
# Nabi Ibrahim diselamatkan Allah dari pembakaran Raja Namrud.
# Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa.
# Nabi Yusuf dibebaskan dari penjara.
# Penglihatan Nabi Yaakob yang kabur dipulihkkan Allah.
# Nabi Ayub dipulihkan Allah dari penyakit kulit yang dideritainya.
# Nabi Yunus selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40
malam.
# Laut Merah terbelah dua untuk menyelamatkan Nabi Musa dan pengikutnya dari tentera Firaun.
# Kesalahan Nabi Daud diampuni Allah.
# Nabi Sulaiman dikurniakan Allah kerajaan yang besar.

Sempena berakhirnya tahun 1432H ni, mari sama2 kita baca doa akhir tahun.

DOA AKHIR TAHUN HIJRAH

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
“Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun”





ni pula doa awal tahun, 1433H.. Alhamdulillah.. masih diberi kesempatan untuk bernafas..

DOA AWAL TAHUN

Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”.


Amalan-amalan sunat:

Antara amalan disunatkan pada bulan Muharam:

# Berpuasa. Maksud Hadis: Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya seumpama
berpuasa 30 tahun.Maksud Hadis: Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam bulan Muharam,
iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah tulis padanya pahala seperti mana beribadat selama
2 tahun.
# Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya.
# Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijah selepas Asar sebanyak 3X
# Berdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3X


Thursday, November 24, 2011

Confident..

Ehem2.. ari ni rs mcm nk menjengah blog ni jew.. nk post ap erk?? jap.. nk pkr..


" Be confident even you are not and your confidence will make others confident in you.." ♥♥


tgk gambar atas ni.. kucing 2 even dia kecik n cute tapi dia confident je rs dia tu besar mcm singa.. heheh.. sebesar apakah confident anda??? :)( jwb dlm ati n simpan sendri k?? kalo xbley simpan g la dok kat laut 2 ha... jerit kuat2..) ehh.. 2 dh mcm cr nk hlgkan stress je kan?? :)

Meh nk bg tip tingkatkan keyakinan diri..



Keyakinan diri adalah penting untuk menguruskan segala aktiviti didalam kehidupan seseorang. Ini kerana adalah mustahil untuk anda sentiasa bergantung terhadap orang lain. Pasti mereka mempunyai urusan tersendiri yang perlu diuruskan terlebih dahulu sebelum dapat membantu anda. Adakah anda sanggup untuk menangguhkan satu-satu tugasan hanya untuk menunggu bantuan orang lain sedangkan anda sendiri mampu untuk menyiapkannya? pasti tidak bukan. Keyakinan diri adalah merupakan satu proses yang berterusan untuk anda sentiasa meningkatkan taraf keyakinan anda. Di dalam artikel ini adalah merupakan cadangan tentang bagaimana cara meningkatkan keyakinan diri yang mungkin dapat membantu anda.

(1) Bina keyakinan diri melalui pencapaian- Anda pelu terlebih dahulu mengetahui apakah pencapaian yang membawa makna untuk anda. Sentiasa cuba tingkatkan pencapaian anda dari satu tahap ke tahap yang lebih baik untuk meningkatkan lagi keyakinan diri. Jangan sesekali cuba membandingkan pencapaian orang lain didalam kehidupan anda. Ini kerana apabila anda berfikiran seperti ini, ia secara automatik akan mengurangkan lagi keyakinan didalam diri anda. Pantau setiap pencapaian yang telah anda lakukan dan cuba bina keyakinan diri melaluinya. Ia pasti akan membuatkan anda lebih yakin untuk melaksanakan tugasan yang lebih mencabar.

(2) Bina minda yang kuat- Pemikiran adalah perkara yang mempengaruhi setiap tindakan seseorang. Sebelum anda melakukan apa-apa pasti otak anda akan terlebih dahulu memikirkannya. Apabila otak anda memikirkan anda mampu untuk melakukannya, secara tidak langsung tindakan anda akan menjurus untuk melakukan sesuatu perkara itu. Begitu juga untuk membina keyakinan diri, sekiranya minda anda yakin untuk melakukan sesuatu, secara automatik pasti tubuh anda mampu untuk melaksanakannya. Tetapi ia sebenarnya memerlukan latihan dan pemakanan yang baik. Mulakan latihan minda anda daripada sekarang.

(3) Menjaga penampilan- Hasil pendapat pakar psikologi menyatakan bahawa, seseorang akan berasa lebih yakin melalui apa yang mereka cuba tampilkan. Sebagai contoh, anda menjaga penampilan diri anda sentiasa kemas dan kelihatan bersih, ia secara tidak langsung mewujudkan keyakinan didalam diri anda. Pasti anda akan lebih berasa yakin untuk berhadapan dengan orang ramai, berkomunikasi dan sebagainya. Penampilan juga adalah penting untuk membuatkan orang lain berfikiran positif terhadap diri anda. Apabila orang lain berfikiran positif, anda juga akan turut berfikiran positif mengenai diri anda.

(4) Memahami konsep keyakinan diri- Untuk anda sentiasa berasa yakin terhadap diri sendiri, anda perlu terlebih dahulu memahami apakah konsep keyakinan diri. Seperti yang telah dinyatakan diatas tadi, ia adalah merupakan proses yang berterusan. Ia bermakna apabila anda tidak berasa yakin untuk melakukan sesuatu, anda perlu membinanya sehingga anda berasa yakin. Begitu juga untuk proses seterusnya yang pasti lebih mencabar. Ini akan membuatkan pemikiran anda sentiasa positif dan secara tidak langsung, anda sebenarnya telah sentiasa mencabar diri anda untuk menjadi yang lebih baik. Pasti sampai ke satu tahap anda dapat merasakan bahawa keyakinan diri anda telah meningkat. Apabila anda menghadapi masalah yang sebelum ini anda pernah hadapinya, pasti tidak akan timbul kesukaran untuk anda menyelesaikannya.

Tuesday, November 22, 2011

Hangat Lagi Sensasi..

As Salam.. sempena cuti sekolah ni kan, sambil2 dok goyang kaki depan internet ni.. rs nk meng'post'kan sesuatu yang menarik. Cantik, MENARIK, tertarik, kau memang DE BOMM!! (betul ke ak eja 2), ala2 lagu gitu.. hahahha.. :)

Sebelum kte ke tujuan asal, mari kita melancong melencong sket.. xbyk pon, sket jew..


meh kita tinjau sama2 apa kegunaan PANTILINER selain dari:



# Untuk kegunaan harian merawat masalah dalaman wanita dan mencegah risiko kanser servik dan
penyakit radangan pelvik.
# Menyerap cairan,lendir dengan efektif dan mengeluarkan keputihan.
# Memulih dan mengimbangi sistem kitaran haid
# Memberi keselesaan,rasa segar,bersih dan berkeyakinan terutama mereka yang aktif.
# Sesuai untuk semua golongan wanita, lelaki,kanak-kanak,bayi dan wanita menopause.
# mengurangkan bau yang kurang menyenangkan terutama ketika haid.
# merawat sengugut dan masalah dalaman wanita.
# alternatif rawatan untuk wanita yang sukar hamil.

KEGUNAAN LAIN (LUARAN)

* sakit kepala atau migrain - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal dikepala atau
dalam anak tudung atau dalam helmet.
* sakit pinggang - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal dipinggang atau pakai
diseluar dalam.
* demam panas - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal di dahi,untuk bayi tampal dalam
baju didada dan belakang.
* sakit lutut,tapak kaki,tumit,sendi - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal di
tempat yang sakit.
* kembung perut - basahkan permukaan pad dengan sedikit air tampal dipusat.
* kencing tak lawas - pakai pada seluar dalam.
* selsema,resdung - hidu 15 minit tampal di hidung (tak perlu basahkan).
* luka, kudis,lebam,bisul - balut di tempat yang sakit.
* kurap,ruam,kulit gatal - gosok ditempat yang sakit.
* menghilangkan bau yang kurang enak seperti dalam peti sejuk,bonet kereta,dll - tampal 2-3
keping.

Jauhnya melalut tapi xpe untuk kebaikan juga kan.. Sharing is Caring tau.. :) Ok, berbalik ke tujuan asal. Sempena CUTI SEKOLAH ini, kami telah menjalankan promosi secara besar-besaran. Ada 6 pakej yang telah di tawarkan untuk para pengguna sekalian. Jom kte tgk pakej yang ditawarkan.. :)



PAKEJ 1 : 2 pad day use + 1 pantiliner

HARGA SEBENAR : RM 32
HARGA YANG DITAWARKAN : RM25



PAKEJ 2 : 2 pantiliner + 1 pad day use

HARGA SEBENAR : RM 31
HARGA YANG DITAWARKAN : RM 28



PAKEJ 3 : 2 pad day use + 1 pad night use

HARGA SEBENAR : RM 34
HARGA YANG DITAWARKAN: RM 31



PAKEJ 4 : 1 pad day use + 2 pad night use

HARGA SEBENAR : RM 35
HARGA YANG DITAWARKAN : RM 32



PAKEJ 5 : 2 pantiliner + 1 pad night use

HARGA SEBENAR : RM 32
HARGA YANG DITAWARKAN : RM 29


PAKEJ 6 : 2 pad night use + 1 pantiliner

HARGA SEBENAR: RM 34
HARGA YANG DITAWARKAN : RM 31



p/s: xdpt nk upload gambr ad mslh teknikal sket.. hehhe.. sekiranya anda berminat, anda boleh menghubungi kami di talian 019-5500450 @ 017-6862604. Jangan lepaskan peluang ini.. :)

Friday, November 18, 2011

Bermulanya Sebuah Cinta..

As Salam..Sempena tajuk yang sangat GEMPAK vs MELETOP ni kan, sy nak la crite psl CINTA..Bukan cinta MUKA BUKU ok??? hehehehhe..


Mari sama-sama hayati kisah ini.. :)

Cikgu Bertanya Tentang Kehadiran Murid-muridnya :

Rindu ? : Hadir Cikgu . .
Benci ? : Saya . .
Kasih ? : Tak Hadir Cikgu . .
Sayang ? : Sakit Cikgu . .
Cinta ? Cinta Kemana ? Tanya Cikgu .
Serentak Rindu & Benci Menjawab : Cinta Pulang Cikgu .
Kenapa Cinta Pulang ? Tanya Cikgu .

Serentak Rindu & Benci Menjawab :

SEBAB CINTA TAKKAN PERNAH HADIR TANPA KASIH DAN SAYANG ~

heheheh.. melalut sudah.. nak crita psl KECINTAAN kami terhadap bisnes yang kami jalankan..
ye la, kalo xcinta mcmner nak berjaya kan?? mcm kisah di atas cinta tak akan pernah hadir tanpa ksih dan sayang.. :) (rasa mcm nak wat bisnes lain skali la) heheheh..




tada! ni la produk dia.. (byk g yang lain, bley tgk post yg sblm2 ni)


Fungsi dan Kelebihannya

Mencegah senggugut
Mengawalatur kitaran haid
Mencegah buasir
Membuangkan angin perut
Menghilangkan bau
Membuang darah beku di rahim
Mencegah keradangan dan membasmi kuman
Mengurangkan keputihan, kekuningan dan kegatalan faraj
Menghilangkan kepanasan dan menguatkan rahim

Klik di sini untuk melihat TESTIMONI PENGGUNA

Sepanjang menjual produk ni, kami mendapat maklum balas yang positif daripada para pengguna.. Alhamdulillah.. "semoga setiap usaha yang kami lakukan untuk membantu mereka dalam mengatasi masalah yang dialami seperti period pain, keputihan dan sebagainya mendapat keberkatan dan keredhaan daripa Allah.." Segala yang berlaku adalah atas keizinan dariNYA.. :)

p/s: setelah kita berusaha hendaklah kita bertawakal kepada ALLAH s.w.t.


Wednesday, November 16, 2011

Speechless


huhuhu.. sj jew menjenguk kat blog ni.. walhal xder point pon nk ckp ari ni.. pic kat ats ni a litter bit touching kan?? tapi ad g yang lebih touching..



touching x?? huhuhu.. tp nk ubah sket dia punya ayat 2.. so dia jd mcm ni..

"terkadang kamu melepaskan seseorang, bukan kerana kamu tidak lagi mencintainya TETAPI kerana dia tidak lagi mencintai dan menghargaimu sepertimana kamu mencintai dirinya"

hehehehhe, dah jadi hakcipta terpelihara ni.. :)

Monday, November 14, 2011

Fakta @ Auta..

As Salam.. tgk pada tjk ni ad rs berdebar2 x?? nk tau isinya ke?? ad x?? kalo xder, ok tinggalkan PAGE ni skg.. hahahahahh emo2.. main2 je la.. actually smlmkan mimpi lg psl someone.. rndu ke?? tp mcm xrndu pon.. oppss! bkn xrndu.. XPERNAH pon.. heheheh.. org kata kalo mimpi seseorng 2 mknanya kita rndu kat dia.. btul ke?? ni la dinamakan FAKTA @ AUTA.. hahahahha..


hahahahha.. setelah menceritakan pasal yg AUTA (mimpi ni la, mana mungkin ak rindu pd dia) eh, ye ke?? ahhahah.. lantaklah.. hanya ak yang tau.. skrg ni msok kepada topik yg FAKTA pula.. :) saksikanlah.. hehehhe.. tada!




Produk: 1 pantiliner + 1 pad day use + 1 pad night use
Harga Sebenar: RM33
Harga yang ditawarkan: RM 30 (tidak termasuk postage)tapi kalau bg by hand mmg xder
postage.. :)




Produk: 2 pantiliner + 2 pad day use + 2 pad night use
Harga Sebenar : RM66
Harga yang ditawarkan: RM 60(tidak termasuk postage)tapi kalau bg by hand mmg xder
postage.. :)




Produk: 3 pantiliner + 3 pad use day + 3 pad night use
Harga Asal: RM 99
Harga yang ditawarkan: RM 88 (tidak termasuk postage)tapi kalau bg by hand mmg xder
postage.. :)




Produk: 10 Paket Pantiliner
Harga asal : RM 100
Harga yang ditawarkan: RM 90 (tidak termasuk postage)tapi kalau bg by hand mmg xder
postage.. :)




PRODUK : 10 Paket Day Use
Harga Asal: RM 110
Harga yang ditawarkan: RM 100 (tidak termasuk postage)tapi kalau bg by hand mmg xder
postage.. :)




PRODUK : 8 paket night use
Harga Asal: RM96
Harga yang ditawarkan: RM 86 (tidak termasuk postage)tapi kalau bg by hand mmg xder
postage.. :)




PRODUK : 3 kotak Greenfit
Harga sebenar : RM 225 (1 kotak RM 75)
Harga yang ditawarkan: RM 200(tidak termasuk postage)tapi kalau bg by hand mmg xder
postage.. :)

p/s: anda juga boleh mencampurkan barang2 yang ingin dibeli.. Harga akan dinyatakan kemudian. Sebarang permasalahan anda bolehlah terus mnghubungi kami di talian yang tertera di sebelah kanan blog ini.. :)

Jom Terjah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...