There was an error in this gadget

WELCOME

Persahabatan Kita

Daisypath Friendship tickers

Followers

Sunday, March 25, 2012

Best!!!

AsSalam.. hye, sht sumer? jmpa lg setelah sekian lama xberceloteh di sini.. actually br balik dr aktiviti yang memenatkan TAPI sgt2 best!! Jd fasilitator untuk program kem motivasi murid tahun 6.. Macam2 pengalaman yang dapat tmer program ni.. Pengalaman yang membuatkan diri ni berfikir ialah bler menjalankan aktiviti kembara dengan mereka-mereka ini.. ad 10 kumpulan.. Tmer 2 kne jg check point 3.. (larian berhalangan) memang berhalangan sungguh! tmer ni la nk tgk sape yang sporting n x dalam jalankan aktiviti ni.. mana taknya kne amik SELUT buat krim muka kot.. hahhahah... kesian..


p/s: gambar hiasan je ni.. (amik dr google, gambar btol ad kat kawan g..)


melalui CP ni ak dapat la lihat betapa adanya murid-murid yang sangat baik YAKNI pada hematku terlalu mempercayai orang lain.. BAGUS sikap 2 tp knela sesuai dengan masa @ situasinya kan??? ehheheh.. owh ye lp lak nk bgtau yang sebelum menjalankan aktiviti ekmabara ni setiap murid dibekalkan dengan barang amanah yang mana diorang kne pertahankan walau ap pon terjadi.. Nak tau ap dia brgnya?? coklat choclair.. huhuhu.. sdp 2 kalo dpt mkn byk2.. kami si fasi2 ni dtgskan tok cb 'MENGGODA' budak2 tu utk dptkan brg amanah diorg 2.. huhuhu.. KEJAM kan?? tp best oooo..


so nk dijadikan crita, bermula tgs goda-menggoda ni.. hahahha.. (bley ke ak nk goda ni?? rs geli smcm jew).. bermula dr kumpulan 10..

Fasi : Baiklah.. kumpulan berapa ni??
Murid2: Kumpulan 10 cikgu..
Fasi : Sebelum kita mulakan aktiviti, saya nak kamu keluarkan semua barang berharga macam jam dan lain2 SBB jap lagi nak masuk dlm air n main selut..

(sebenarnya xteringat pon brg amanah diorg 2..) TAPI TTBE2..

Murid2: Cikgu2, tlg simpankan barang amanah ni.. tkt jth dalam air..
Fasi : (Dengan muka terkejutnya) owh.. ok! (eh, xpyh mintak dh bg)

Selepas hbs sumer aktiviti 2 diorg dtg mntk blik then dgn muka penuh KEJAM kata xbley la coz kamu dh bg kat saya.. saya xmintak pon .. huhuhu.. diorang merayu2 tp nk wat mcmnerkan dh terlambat terpaksa la buat kering jew.. ak ni dh la ati lmbt..(ye kew??) hahah.. abaikan..

Dalam byk2 kumpulan 2, paling respect kumpulan 6.. semangat kerjasama yang tinggi 2.. berkeras nk pgg sendiri gula2 tu n akhirnya diorg dapat pertahankan AMANAH yang diberikan 2 smpi tamat game..

p/s: Dalam dunia ni kte kne percayakan diri kita dahulu br ley PERCAYA kan orang lain TP jangan bagi 100% kepercayaan ok?? :)

Sunday, March 18, 2012

Menghitung Hari..

AsSalam.. shat sumer?? post ari ni sj2 jew nk bgtau yg sy sdg menghitung hari minggu utk meghabiskan praktikum ni.. Yes!! ad g 6 minggu tp minggu ni yg berkuatkuasa ESOK akn blik skul kol 7.30 malam.. oh! sungguh sadis.. tgk2.. berkorban g utk praktikum ni.. SEBULAN ok blik dkt kol 7.30.. xper2.. jap je g 2 (ayat nk sdpkan hati.. heheheh)

bler tinggal je g 6 minggu, maknanya ad 3 7 observe.. 7 observe g!! hahahah.. byknyer.. smpt ker nk wat abm ni kalo blik dkt 7.30.. Ya Allah.. permudahkanlah.. :)

dugaan 2.. best jgk jd insan terpilih ini tau sbb kita dpt jg seorang yang lebih tabah dr sblm ni.. lagi matang ok!

Allah telah menjadikan musibah sebagai tanda untuk naik ke makam yang lebih tinggi, sekaligus menghapuskan dosa-dosa orang beriman dan sebagai sebab untuk mendapat ganjaran pahala yang besar. Ada beberapa hadith Nabi yang menyeru umat Islam supaya tahan berhadapan dengan musibah yang paling buruk kerana sebagai balasannya nanti di akhirat adalah pahala yang besar. Sebagaimana sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:

" Semua yang menimpa orang Islam seperti keletihan, penyakit, kedukaan, kesedihan, kesakitan dan perkara yang tidak disukai, bahkan termasuk duri yang dipijaknya, melainkan sebagai gantinya Allah menghapuskan dosa-dosanya." (HR. Bukhari)

"Sesiapa yang dikehendaki Allah memperolehi kebaikan, mesti lebih dahulu mengalami musibah." (HR. Bukhari)


***

Berdasarkan tafsiran Ibnu ‘Abbas tersebut, dapat kita ketahui bahawa pada setiap orang, berbeza tahap ujian yang dikenakan ke atasnya. Ini adalah selari dengan ayat pada surah al-Baqarah apabila Allah menyatakan;

لا يكلف الله نفسا إلا وسعها
Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 286]

Dari ayat tersebut dapat kita ketahui bahawa ujian yang dikenakan kepada setiap hamba, adalah bersesuaian dengan apa yang mampu ditanggungnya. Dan setiap orang pula berbeza tahap tanggungannya dan penerimaan mereka terhadap ujian serta dugaan

Ujian yang diberikan juga adalah untuk mengukur tahap keimanan seorang hamba. Ini telah dibuktikan secara jelas berdasarkan ayat 2-3 surah al’-Ankabut;

أحسب الناس أن يتركوا أن يقولوا آمنا وهم لا يفتنون. ولقد فتنا الذين من قبلهم فليعلمن الله الذين صدقوا وليعلمن الكاذبين
Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta. [al-Ankabut: 2-3]

p/s: renung-renungkan dan selamat beramal.. :)

Friday, March 16, 2012

Masa..

AsSalam.. xder ap yg menarik pon nk dicritakan d sini.. huhuhu.. cuma skg masa sdg menJELESkan diri dengan cuti ak ni ha.. adehh.. nk hbs ct dh bermakna bermulalah lesson plan yg ad 4 tu..
bkn lesson plan tu yg bermasalah tapi idea nk wat aktiviti 2 yg dh xder.. huhuhuhuhu.. plz2.. cptlah berlalu sblm kering kontang dengan idea yg dh xmuncul2 g ni.. kali ke 3 praktikum 2.. huhuhuhu..

meh nk kongsi sket kata-kata hikmah ni :

"Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya." ~ Albert Camus


"Kecemerlangan adalah hasil daripada sikap yang ingin sentiasa melakukan yang terbaik."

"Jika kamu berhasrat untuk berjaya, jangan hanya memandang ke tangga tetapi belajarlah
untuk menaiki tangga tersebut."

kata-kata ini macam tuju terus kat diri ni.. hahahhah.. xpe2.. cabaran 2.. kne byk2 study ni.. :)

Monday, March 12, 2012

Heart..

Dear Heart,

i'm proud of u my heart..
it's been stabbed, cheated, burned and broken,
but somehow it still works..


Tuesday, March 6, 2012

Excited!!

Salam.. Sihat?? Alhamdulillah.. dpt g kte berjumpa di alam maya ni kan??? ~ hehehhe.. bajet ad orang baca je kan?? ~

Minggu depan dah stat cuti sekolah... HoreYy!!! lama dah xbalik umah.. nak jumpa family.. rndu kat diorang.. OK! berbalik kepada cuti sekolah.. ap perancangan stkt ni?? melancong?? ok gak 2 tp pandai2 jg diri ye! Sempena cuti sekolah ni, kami menjalankan promosi yang terhebat dan terkemuka.. hahah.. perasan lagi! jom kte tgk..

~~~~


Combo A : 2 pad day use + 1 pantiliners
Harga Asal: RM 32
Harga Promosi: RM 27

~~~


Combo B : 1 pad day use + 1=2 pantiliners
Harga Asal: RM 31
Harga Promosi: RM 28

~~~


Combo C : 2 pad day use + 1 pad night use
Harga Asal: RM 34
Harga Promosi: RM 30

~~~


Combo D : 1 pad day use + 1 pad night use
Harga Asal: RM 35
Harga Promosi: RM 32

~~~


Combo E : 1 pad night use + 2 pantiliners
Harga Asal: RM 32
Harga Promosi: RM 29

~~~~


Combo F : 2 pad night use + 1 pantiliners
Harga Asal: RM 34
Harga Promosi: RM 31

~~~


Combo G : 2 pad day use + 2 pantiliners + 1 pad night use
Harga Asal: RM 54
Harga Promosi: RM 48

p/s: berminat?? hubungi kami dengan segera.. Selagi stok masih ada!

Friday, March 2, 2012

Rahsia Hati ..

Salam.. huhuhuhu.. lately selalu hujan kan?? xpe2.. hujan rahmat 2.. rasa sejuk ni, ni yang wat rasa mengantok menjadi2.. sambil dok taip2 ni tgh pkr nk mkn mn yer mlm ni.. hehehhe.. kekeringan idea.. Lama dh xhang out ngan kwn ramai2.. rndu la plak!

berbalik kepada tajuk.. Rahsia Hati.. mesti korang pernah simpan rahsia yang sampai sekarang terkubu n terbuku jew dalam hati 2 kan?? Bler cakap soal hati ini, mcm ssh je nk hurai.. aishh.. bukan senang nk berkongsi kepada seseorang kan.. BKN xpercaya atau ap pon jua yang terlintas di hati 2 TAPI xnak membebankan yang mendengar.. huhuhu.. Kadang2 bler stress ni mmg mudah kita mengalirkan air mata.. tapi xper menangislah semahunya kerna kamu akan tenang selepas itu.. Percayalah!

Lately byk sangat benda yang xdijangka2 berlaku.. Ya Allah! semangat n kekuatan 2 makin tipis.. hanya mampu berdoa agar dipermudahkan segalanya.. susah untuk merungkai apa yang ada dalam hati ni tapi seboleh mungkin akan diatasi agar kehidupan yang bahagia dapat dimiliki..

p/s: Believe in urself n act confident even u r not.. huhuhu..

Jom Terjah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...