There was an error in this gadget

WELCOME

Persahabatan Kita

Daisypath Friendship tickers

Followers

Wednesday, February 20, 2013

apakah??

mls nak bgtau panjang2.. meh layan kenyataan ni dl.. hehe


ni ringkasan dalam berita ni :

SISWAZAH CEMERLANG TIDAK DITEMUDUGA UNTUK PELANTIKAN TETAP GRED DG41
 
- 2,791 drpd 7,824 siswazah cemerlang tidak perlu ditemuduga utk pelantikan tetap ke gred DG41.
- 1,601 graduan cemerlang IPTA dan 1,190 graduan cemerlang IPGM perlu menjalani sesi Penilaian Khas oleh SPP.
- 2,807 siswazah akan dilantik sebagai Guru Interim mulai 1 Mac 2013 melibatkan opsyen kritikal iaitu 2,067 di SM dan 740 di SK.

 KPM juga memaklumkan, oleh sebab tarikh dan tempat temu duga telah ditetapkan, Guru Interim ini dibenarkan menangguhkan urusan melapor diri bertugas sebagai Guru Interim sehingga 30 Mac 2013. Manakala baki graduan berkenaan akan dilantik terus sebagai PPPS DG41 setelah mereka lulus temu duga dan waran perjawatan tahun 2013 diluluskan oleh pihak Agensi Pusat


tarikh interview.. 


p/s: opsyen kritikal ap erk skg ni?? 

Monday, February 18, 2013

sabar




Setiap ujian yang Allah bagi, pasti ada hikmahnya. semakin Allah sayang kepada seseorang umatnya, semakin besar ujian buatnya ♥ :)


Saturday, February 16, 2013

Interview..

Salam.. setelah sekian lama.. baru ari ni dapat mencoret disini.. semalam senarai tok di INTERVIEW oleh SPP dah kuar... sape2 yg xcek g, boleh la g ke laman web spp

ni latest new sr spp:

Semakan Urusan Temu Duga Jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah Gred DG41 Bagi Graduan Pendidikan Lulusan Institusi Pengajan Tinggi Awam Dan Institut Pendidikan Guru Malaysia Tahun 2012

Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran akan menjalankan temu duga pelantikan ke jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah (PPPS) Gred DG41 bagi graduan pendidikan lulusan Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) yang bergraduat pada tahun 2012 dan graduan pendidikan lulusan Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM) tahun 2012 yang bergraduat selepas Jun 2012. Temu duga yang melibatkan seramai 5,033 orang calon akan dijalankan di seluruh negara mulai 19 Februari 2013 hingga 27 Mac 2013. Semakan secara berperingkat mengenai temu duga tersebut boleh dibuat di portal Suruhanjaya di www.spp.gov.my mulai 15 Februari 2013.

Baki seramai 2,791 orang calon perlu menjalani sesi penilaian khas oleh Suruhanjaya. Maklumat mengenai program tersebut akan dimaklumkan dalam sedikit masa lagi.



TAPI...

kenapa nama ku tiada ni.. dugaan apakah ini..  bler cek dia tulis mcm ni..s
Maaf! Maklumat anda tiada dalam urusan ini
 
seriously.. sgt sedih.. tkt ni dalam 10 nama mmbr yang xada nama..
kawan2.. doakan segalanya berjalan lancar tok diri ini.. btw, ada sesapa tau x apa itu PENILAIAN KHAS??
tgk tu pon dah seram.. 

huhuhu.. ari ni kuar kat paper pasal isu posting tok pelajar IPGM.. 

p/s: moga segalanya dipermudahkan..





Jom Terjah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...