There was an error in this gadget

WELCOME

Persahabatan Kita

Daisypath Friendship tickers

Followers

Saturday, September 21, 2013

Mereka

Setelah sekian lama xjumpa.. 








ni classmate tmer kat I4P.. 
mereka berdua (Fatin n Diyana) posting dkt Saratok..
Cuti Hari Malaysia, so berkesempatan la ktorang jmpa dekat Sibu..

hjg tahun ni, hope dpt jmpa yg lain plak..

Ketenangan

fikiran kusut, perasaan xley nak gambarkan..
saat2 kalau jadi macam ni, satu benda yang kena buat ialah dengar lagu islamik, hiburkan hati..
lagu yang paling sukar dengar tmer macam ni.. 

"insyaAllah.."
lagu ni penuh maksud yang mendalam..
memang akan dengar la lagu ni..
then akan menangis sepuas2nya.. 
jom hayati lirik ni..

*****************************

Insha Allah. Insha Allah (God Willing) – Maher Zain
Every time
You feel like you cannot go on
You feel so lost and that you’re so alone
All you see is night
And darkness all around
You feel so helpless you can’t see which way to go
Don’t despair
And never lose hope
‘Cause Allah is always by your side
Chorus:
Insha Allah
Insha Allah
Insha Allah
You’ll find your way
Every time
You commit one more mistake
You feel you can’t repent and that it’s way too late
You’re so confused
Wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full shame
But don’t despair
And never lose hope
Coz Allah is always by your side
Chorus
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Ya Allah
Guide my steps, don’t let me go astray
You’re the only one who can show me the way
Show me the way
Show me the way
Show me the way
InshaAllah
InshaAllah
InshaAllah
We’ll find the way

Subhanallah.. cantiknya..



Saturday, September 7, 2013

CoQ Health Plus

apkah itu CoQ Health Plus? vitamin ni merupakan vitamin yang baru je diperkenalkan bulan Jun ari tu.. Nak tau fungsi di x?? jom, layan ni..




CoQHealth Plus ini ialah supplemen yang mengandungi campuran proprietari bagi Co Enzim Q10 , Vitamin E serta ekstrak teh hijau. Setiap botol mengandungi 30 kapsul lembut CoQ Health Plus.

Bahan utama dalam supplemen ini ialah Co Enzim Q10 . Co Enzim Q10 adalah nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada dalam semua sel. Ianya paling banyak pada organ yang melaksanakan tugasan berat seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.

Mungkin ramai masih tak tahu apa fungsi Co Enzim Q10 ni kan? 
 
Di antara fungsi Co Enzim Q10 :

- menghasilkan tenaga dalam setiap sel tubuh terutamanya sel otot jantung
- bertindak sebagai antioksida ( melindungi arteri daripada pengoksidaan low-density lipoproteins(LDL) )
- membantu menggalakkan fungsi kesihatan bagi saluran darah termasuk yang menyalurkan darah ke jantung.



 

 Co Enzim Q10  boleh didapati melalui makanan kita seharian, seperti  didalam daging lembu, ayam, brokoli, bunga kobis, kekacang, bayam dan soya. Namun akibat faktor usia kita yang semakin hari semakin tua, pengambilan supplemen Co Enzim Q10 amat disyorkan setara dengan kandungan Co Enzim Q10 dalam badan yang semakin merosot.


Antara salah satu kebaikkan Coenzyme Q10 (CoQ10) ini adalah menangani serangan jantung yang merupakan pembunuh utama rakyat Malaysia. Pesakit didapati mempunyai rendah CoQ10 di dalam sel-sel otot jantung yang membawa kepada kegagalan jantung untuk berfungsi. Hasil kajian double-blind menunjukkan dengan mengamalkan CoQ10 dapat mengurangkan gejala-gejala masalah kegagalan jantung seperti sesak nafas, sukar tidur, dan bengkak. Jadi CoQ10 adalah penyelesaian untuk meningkatkan pengeluaran tenaga di dalam otot jantung, juga meningkatkan kekuatan jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan.


 
Manfaat lain Co Enzim Q10 :

1- kesihatan kardiovaskular
2- menangani penuaan
3- menangani tekanan darah tinggi 
4- menangani keletihan
5- kesihatan ginjal
6- migrain
7- kesihatan saraf & otak
8- terapi Statin
9- menangani masalah kekurangan Co Enzim Q10 secara genetik
10- kesuburan lelaki
11- kesihatan pergigian


Shaklee's Difference ??

Keistimewaan Supplemen CoQ Health Plus Shaklee ialah ianya :

>> mengandungi campuran  Co Enzim Q10 , Vitamin E dan Ekstrak Teh Hijau.
     Campuran ini meningkatkan lagi keberkesanannya dalam mengoksidakan kolesterol LDL.

>> ianya semulajadi dan tiada bahan sintetik.


Cara Pengambilan :

Diambil selepas makan terutamanya makanan yang mengandungi lemak dan minyak.

Sunday, September 1, 2013

Coretan Hati

alhamdulillah.. masih diberi kesempatan utk meng'update' blog ni..
byk benda nk cerita ni tapi xtau mana yg nak mula dulu.. adehh.. 
kehidupan di sini (sekolah) ok sangat cuma tahap kebosanan tu melampau sgt..

hahaha..
jujur.. xtipu.. bler mula je ari ahad kne la naik bot ekpress ke sekolah..
xsampai bp jam dh pkr, 'bler la nak ari jumaat?' dahsyat kan..
bosan sbb xad ap yg bley dibuat disini..

ari2 rutin yg sama.. bgn, pg sekolah,blik sekolah, masak, makan, kelas bimbingan, tgk tv sampai lebam, tdo..
 bayangkan rutin yg sama sampai khamis.. jumaat tu xla..sbb balik skolah trus packing nk blik 
ke rumah sewa..

sekolah ni cantik, cikgu2 pon baik tapi tahap kebosanan tu yg wat rs xsanggup nk tinggal lama2 kat sini..
bertabahlah.. 


 pemandangan waktu senja di wharf.. cantik kan?


baru 2bulan tinggal kat sini.. owh, ye lp nak bagitau 'sini' tu dimana.. sy tinggal di Sibu..
banyak pengalaman yang telah diperolehi..
masih dalam proses menyesuaikan diri.. masih mentah dalam menimba ilmu..
br je mula bertugas sebagai pendidik.. masih jauh perjalanan.. huhu..

minggu ni, diberi kesempatan utk mengikuti kursus LINUS Numerasi.. alhamdulillah diberi 
peluang menimba ilmu.. 
yang paling menyeronokkan bler minggu ni bley blik umah sewa awal..
ari selasa ok, bkn senang nak dapat peluang ni..

bler hidup bersendirian tanpa keluarga disisi memang perlukan byk kekuatan dr segi emosi..
tipu la kalo xrindu family.. 
perlu berdikari.. 
catu duit sana sini.. 
masih belum pandai nak urus duit sejujurnya..
kawan2, doakan saya ok..

hari ni, dah bukak permohonan eg tukar.. ni link dia..  http://apps.moe.gov.my/epgo/
sila cuba, moga2 dipermudahkan segala urusan..
dan diperkenankan segala permintaan anda.. amin.. 

pnat dah menaip.. t saya update lagi.. heheh









Jom Terjah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...