There was an error in this gadget

WELCOME

Persahabatan Kita

Daisypath Friendship tickers

Followers

Monday, April 16, 2012

Segala Rahsia Hati..

AsSalam... sihat sumer? baru ada kesempatan nak menjengah dan mengupdatekan blog ni.. dah bersawang dah.. huhuhu.. Segalanya sebab PRAKTIKUM.. actually seronok sgt SBB ni PRAKTIKUM yang terakhir sebelum masuk internship.. TAPI kesibukan di tahun akhir ini akan terus-terusan melanda sampailah tesis @ kajian tindakan berjaya dibentangkan! (bler lah nk hbskan)

tgk tajuk entry ni ~ Segala Rahsia Hati~ kot.. agak2 nak cerita pasal ap yer?? meh follow saya..


*************

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"

Siapa kat sini yang seringkali gembira?? xpernah bersedih?? sila angkat kaki.. hehehheh.. Rasanya sumer pon pernah rasa sedih kan?? pelik kot kalau xpernah.. melainkan kamu memang tiada perasaan.. huhuhuhu.. :)

nak tau cara merawat hati yang luka?? meh klik sini.. (sila klik, jangan malu2..)

Seringkali kita berasa marah apabila apa yang diinginkan tidak dipenuhi ataupun apa yang telah ditetapkan diubah sesuka hati tanpa ada sebarang perbincangan.. KECEWA dan MARAH bukan?? tapi sebenarnya kadangkala apa yang berlaku itu ada kebaikannya yang tersendiri.. tanpa sedar kita sahaja yang cuba menafikannya.. Analoginya senang saja.. Cuba bayangkan kita seringkali pergi ke sekolah menaiki kereta tapi suatu hari kita terpaksa menaiki bas kerana masalah yang tidak dapat dielakkan.. kita akan mengeluh kepenatan NAMUN tanpa kita sedar kita mula belajar cara berdikari, kita mula memahami apa yang orang lain pernah rasa..

*Remember, you never know how it feels until it happens to you*

so belajarlah menerima walau sesukar manapun masalah yang dihadapi itu..

Firman Allah yang bermaksud: “Tetapi, sesiapa yang sabar dan suka memaafkan, sesungguhnya termasuk perbuatan yang mulia.” (Surah asy-Syura, ayat 43)..

Kat sisni saya titipkan Doa elak risau, sedih, lemah, malas, takut, lokek, beban hutang


Allah humma innii a’uu zubika minal hammi wal hazan, wa a’uu zubika minal ’ajzi wal kasasl,wa a’uu zubika minal jubni wal bukhl, wa a’uu zu bika min ghalabatid daini wa qoh rir rijaal.

“Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu daripada perasaan risau dan sedih, aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat takut dan lokek, aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.” (HR Abu Dawud)

No comments:

Post a Comment

Jom Terjah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...