WELCOME

Persahabatan Kita

Daisypath Friendship tickers

Followers

Sunday, October 30, 2011

Badan Sihat Otak Cerdas.. hehehe

As Salam sumer.. dh smyg zohor lom?? :) tgk kat tajuk post 2 pon dh tau kan nk cter pasal ap kan?? eh2.. lom tau erk?? ok.. mari ikut saya, baca post ni ngan lafaz:


Alhamdulillah.. ad kebaikan tau kalau kita mulakan sesuatu perkara dengan ucapan Bismillah @ Basmallah ni.. xcaya??

Junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w. pernah bersabda:

"Tiada seorang bambapun mengucapkan 'BISMILLAH HIRRAHMAN NIRRAHIM" kecuali Allah s.w.t. perintahkan para malaikat yang bertugas mencatat amal manusia untuk mencatat dalam buku induknya empat ratus (400) kebaikan."

Dan diantara khasiat 'BASMALLAH" dan 'LA HAU LAWALA QHU WATAILLA BILLAHI ALIYIL AZIM" maka ia dihindarkan daripada tujuh puluh musibah diluar keperihatinan, kesusahan, penyakit akal dan membebel.

Barangsiapa membaca 'Basmallah" 21 kali ketika hendak tidur maka ia aman dari syaitan laknatullah, kecurian, maut mendadak dan bala.

Barangsiapa membaca 'Basmallah" ketika hendak bersetubuh (jimak) maka anaknya kelak cerdas dan terbuka hatinya serta menjadi anak yang soleh dan baginya kebajikan sejumlah tarikan nafas anaknya itu.

Barangsiapa membaca 'Basmallah" 41 kali pada telinga orang yang pengsan maka ia akan segera siuman (sedar).

Barangsiapa membaca 'Basmallah" 313 kali dan selawat atas Nabi Muhammad s.a.w. 100 kali pada hari Ahad disaat matahari terbit dengan menghadap kearah Kiblat maka Allah s.w.t. memberi rezeki tanpa diduga bersamaan fadhal dan kemurahan Allah s.w.t.

Barangsiapa membaca 'Basmallah" 786 kali lalu ditiupkan pada air lalu diminumkan kepada orang yang bebal selama tujuh (7) hari disaat matahari terbit maka lenyaplah kebeballannya dan ia akan hafal apa yang didengarnya.

Barangsiapa membaca 'Basmallah" 50 kali dihadapan orang yang zalim atau penguasa yang bengis maka ia akan tunduk atau ketakutan.

Barangsiapa menulis 'Basmallah" 101 kali diatas kertas lalu diletak disawah padinya maka sawahnya akan subur dan terpelihara dari bencana dan kalau dituliskan pada kain kafan 70 kali maka mayatnya yang berselimutkan kain kafan itu akan aman dari bahaya Munkar dan Nakir juga ia terlindung dari siksa kubur.


Peace.. :) selingan je tadi 2.. saja nk relax n rehatkan minda.. dah nama pon tajuk badan sihat otak cerdas kan?? so jgn serius sgt n stress k?? t sakit kepala lak.. nanti kita sambung cter tadi dalam post yang akan2 datang.. hehehe.. byknya akan..

post kali ni nak cerita pasal.. i.. eh i plak.. i-Food :)Apa itu i-Food?? pikir2 cepat.. sape cepat, t dapat makan free.. tapi kat umah sendiri la.. hehehhe.. :)

ok, ni la i-Food.. ni gambar yang kat bawah ni..


memperkenalkan salah satu produk Avail Beauty (i-Food)



i-Food Makanan Tambahan Berkhasiat Asas Anda!

i-Food ialah sejenis makanan kesihatan organik semulajadi dari New Zealand yang membekalkan khasiat-khasiat seimbang yang diperlukan oleh badan manusia. i-Food menggabungkan pelbagai jenis sayur-sayuran dan buah-buahan, kaya dengan asid amino, vitamin, zat galian, elemen surihan, enzim, serat dan lain-lain lagi.

i-Food dijamin organik bermakna ia tidak ditambah sebarang bahan pengawet, pewarna, perisa atau pemanis dan kandungan lemaknya amat rendah.

i-Food berupaya membantu dan menguatkan sistem pencernaan, metabolisma, proses detoksifikasi hati, membersihkan darah, menyahtoksik dan seterusnya meningkatkan tahap kesihatan kita dan menjauhi pelbagai jenis penyakit gastrousus. i-Food juga boleh dijadikan sebagai makanan gantian bagi mengawal berat badan, khas kepada anda yang mengutamakan kesihatan dan juga vegetarian.

Setiap orang mengidamankan badan yang sihat-sihat belaka. Tabiat pemakanan yang sihat boleh mengurangkan beban organ-organ badan ketika process penghadaman dan mencegah penyakit. i-Food ialah produk kesihatan yang khas kepada anda yang mementingkan kesihatan. Sebagai seorang pengguna yang cerdik, gunakanlah i-Food bermula dari sekarang untuk menjaga kesihatan anda sekeluarga.

yang kat bawah ni RAMUAN UTAMA N FUNGSI i-Food ni.. :)


1. Kaya dengan Khasiat yang seimbang.
2. Menguatkan sistem pencernaan, membantu pergerakan usus.
3. Melembutkan najis, membantu masalah sembelit.
4. Meningkatkan metabolisma, membantu proses detoksifikasi badan.
5. Membersihkan darah, hati, pundi hempedu dan usus besar.
6. Melindungi hati, mencegah hati berlemak.
7. Mencegah batu karang hempedu.
8. Mengawalatur paras kolesterol darah.
9. Memperbaiki dan mencegah penyakit gastrousus seperti ulser perut, sakit gastrik, sakit
perut dan buasir.
10. Mencegah kanser terutamanya kanser hati, perut dan usus besar.
11. Membantu atritis dan gout.
12. Menguruskan berat badan.
13. Menguatkan sistem imuniti badan.
14. Mengawalatur paras gula darah, mencegah dan membantu penyakit kencing manis.
15. Mempercepatkan tahap penyembuhan luka.
16. Meningkatkan kekuatan dan stamina badan.
17. Meningkatkan daya ingatan.
18. Anti-pengoksidan, kecantikan dan awet muda.
19. Kulit lebih lembut, lembab, cerah dan berseri.

Ni pula maklum balas atau testimoni pengguna i-Food

Klik link kat atas 2 ye kalau nk lihat TESTIMONI i-Food ni.. :)

p/s: Kita hanya mampu merancang namun hanya Allah menentukannya.. :) Selamat Mencuba.. :)

No comments:

Post a Comment

Jom Terjah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...